sreda, 18. september 2013

CAFE-DE-PARIS

Včasih, res včasih se mi tudi (s)kuha … V tistih mesecih, ki sem jih preživljala v Južni Ameriki, Afriki in Aziji se mi je prav pogosto kuhalo, a le v mislih. Razmišljala sem o tem s katerimi jedmi bi zamenjala tiste, ki so se znašle pred mano na mojem krožniku. Riž, žilavo meso koze, ki se je pred pol dneva še veselo pasla na našem afriškem dvorišču, azijske omake s Curryjem in/ali s čilijem, (pre)sladek južnoameriški karamelni namaz (ali ima vse to sploh kakšne vitamine?), bi takrat z veseljem prodala za burek, pico z mozzarello in rukolo, zeleno jabolko, tudi za zelenjavno enolončnico in mamino joto, da o testeninah ne govorim … »Brez vitaminsko« hrano sem seveda (skoraj) vedno vso pojedla. Le kako ne bi, ko pa sem se spomnila, da verjetno le kak kilometer stran od moje mize tava kakšen lačen, če ne že podhranjen otrok … Ah, ta evropska izbirčnost ali kot bi rekla moja nona: »fina rit!«
Doma pa se le lahko izživljam (tudi) v kuhinji.
Kaj je Cafe-de-Paris? To naj bi bila krema za solato s testeninami. Seveda bi jo lahko poimenovala po svoje, saj vanjo nisem stresla vsega tistega prahu (beri: začimb), katerih imen niti ne znam izgovoriti. Ali pa eksotične tekočine, ki jo za dodatek k omaki potrebuješ le 2 kaplji, a moraš zato vseeno v trgovino kjer jo iščeš med policami vsaj 15 minut, naposled jo le najdeš in odpreš usta, ker nisi pričakoval tako visoke cene. Kakorkoli, moj Cafe-de-Paris gre takole:
Zamrznjen stročji fižol skuhamo v vreli osoljeni vodi, stresemo na cedilo, splaknemo z mrzlo vodo in odcedimo. Nato ga zrežemo na 2 cm dolge koščke.
Na vrelem olju zlatorjavo popražimo na tanke kolobarje narezano čebulo.
Priprava omake: Paradižnikovi mezgi ali iz domačega vrta zmečkanemu paradižniku primešamo 2 žlici majoneze, dodamo limonin sok, eno žlico vinskega kisa in dodamo začimbe: mleta kumina, timijan, majaron, koper in sesekljan peteršilj.
Kuhanim testeninam dodamo stročji fižol in vse skupaj zmešamo z omako in praženo čebulo. Po okusu dodamo začimbe ali naribamo sir. Postrežemo hladno.


Ni komentarjev:

Objavite komentar